İki eksenli yorulma test sistemi

Otomotiv endüstrisi, her geçen gün daha karmaşık ve gelişmiş şasi ve süspansiyon sistemleriyle donatılmış araçları sunmaktadır. Bu sistemlerin dayanıklılığı ve uzun ömürlülüğü, aracın performansını, güvenliğini ve sürüş konforunu doğrudan etkiler. Bu nedenle, şasi ve süspansiyon elemanlarının yorulma ömürlerini test etmek, otomotiv mühendisliğinde kritik bir adımdır. Şasi ve süspansiyon elemanları yorulma ömür test sistemleri komponentlerin gerçek kullanım koşullarında veya simüle edilmiş yüklemeler uygulayarak potansiyel zayıf noktaları belirlemek, tasarım hatalarını gidermek ve nihai ürünün güvenilirliğini sağlamak için kullanılır. Tasarladığımız sistemde, şasi bileşenlerinin yorulma ömürlerini önceden bilebilmek için geliştirmiş olduğumuz iki eksenli simültane yükleme kapasitesine sahip test sistemi görülmektedir. Test sisteminin yapısal analizleri Simcenter 3D yazılımı ile gerçekleştirilmiştir.

Burç yorulma test sistemi

Araçlar, çeşitli yol koşullarında, farklı hızlarda ve yükler altında çalıştıkları için burçlar sürekli bir yük altında bulunurlar. Yorulma testleri, burçların bu sürekli stres altında ne kadar süre boyunca sağlam kalabileceğini belirleyerek, aracın güvenliği, sürüş konforu ve performansı açısından kritik olan dayanıklılık seviyelerini belirlememize yardımcı olur. Bu testler ayrıca üretim sürecindeki malzeme kalitesini ve ürün tasarımını da değerlendirme imkanı sunar. Tasarladığımız test sistemi, eksenel, radyal ve torsiyonel yükleme koşullarını içeren farklı kombinasyonları simüle ederek, burçların uzun vadeli performansını değerlendirmemize olanak tanır.

YUKARI